Vraag over een buurtstalling?
Kies een categorie
Veelgestelde vragen
Algemeen
Staat u goed met de banden van de auto op de detectielus? Zo nee, rijd even terug of door en bied daarna de pas aan. De deur gaat dan open.
U belt dan met de meldkamer via 071-4020401. Men vraagt naar het referentienummer van de stalling. Dat staat op de informatieborden in en buiten de stalling.
Het is de bedoeling dat u goed op uw pas past dus dit is geen reden om via de meldkamer naar binnen gelaten te worden. Haal de pas op of wacht op iemand die de stalling via de loopdeur naar binnen wil gaan.
Ja, dat klopt. Houd u vooral deze website in de gaten. We vermelden hier wanneer het weer mogelijk is een nieuw abonnement aan te vragen.
Nee, er is geen wachtlijst.
Dat is niet nodig. U rijdt met de nieuwe auto naar de buurtstalling, biedt uw parkeerpas aan en het systeem zal het nieuwe kenteken aan de pas koppelen. Daarna kunt u (behalve bij de stallingen Nieuwstraat en Sledemennerstraat) op kentekenregistratie naar binnen rijden en hebt u de pas niet nodig.
Ja, dat klopt. U moet met de motor altijd de pas aanbieden. Kentekenregistratie werkt alleen bij auto’s.
Nee, dat kan niet. Als u met de fiets naar binnen wilt, kan dat alleen via de loopdeur (alleen toegestaan bij de stallingen Bleekveld, Nieuwstraat en Poortersplein)
Nee, scooters zijn verboden in alle stallingen.
We plakken een sticker op het zadel van de scooter met het verzoek de scooter zo spoedig mogelijk weg te halen. Gebeurt dit niet dan zullen we de scooter in de opslag zetten en kan deze later worden opgehaald.
Nee, dat kan niet meer. Tot 1 februari 2025 deed Interparking het beheer van de buurtstallingen. Sinds die datum heeft de gemeente Groningen zelf het beheer ter hand genomen en besteedt dat dat niet meer uit.
Dat kan via buurtstallingen@groningen.nl
Ja, dat kan via 14050.
Financieel
De gemeente heeft in maart per post een factuur verstuurd voor de betaling van februari. Eind maart heeft u via e-mail een factuur voor maart ontvangen. Als u het formulier hiervoor heeft ondertekend, incasseren wij vanaf april de maandelijkse abonnementsbetaling automatisch. Nu alle formulieren voor automatische incasso zijn verwerkt, plannen we de betalingen van april tot oktober om de twee weken. In november zijn alle betalingen op tijd.
Ja, dat kan. U ontvangt de factuur dan via de mail van ons. Hebt u ons uw juiste mailadres doorgegeven?
Stuur een mail naar buurtstallingen@groningen.nl waarin u uw NAW-gegevens, de buurtstalling en de ingangsdatum vermeld.
Nee dat kan niet. U hebt een huurovereenkomst waar een opzegtermijn van 2 maanden bij hoort.